Vítejte u nás v Napísku

Les je jako jedno velké hřiště a příroda jako moudrá učitelka – trpělivá, přívětivá i nesmlouvavá.
Děti ve věku tří až šesti let, které jsou nejčastějšími návštěvníky lesních MŠ, najdou v přírodě to, co právě potřebují. Energií nabití ďáblíci přeskakují překážky, běhají a lezou tam, kam si ještě troufnou. Kdo potřebuje chvilku klidu, najde si tiché místo, odkud může pozorovat ptáky ve větvích nebo pilné mravence.
Pedagogové připravují program, který přirozeně navazuje na roční období, a místo, které se pro daný den stává učebnou pod širým nebem.
Pomůckami jsou často přírodniny – klacík jako tužka na kreslení v písku, kamínky jako hudební nástroj nebo počitadlo.
Děti mohou poznávat všemi smysly – jak voní letní louka, jak zní různé druhy dřeva. A společně s učiteli přemýšlí a pozorují.
Pro koho má luční kvítí a plody lesa význam, poznávají vlastní hranice a rozvíjejí přátelství ve hrách, které mají v lese nekonečně mnoho podob. Neznamená to však, že děti z lesní MŠ nepoznají „výdobytky civilizace“, naopak.


V zimě si děti uvědomí krásu teplého domova, po celý rok cestují veřejnou dopravou za různými návštěvami a účastní se kulturních a jiných společenských událostí ve svém okolí.
Lesní mateřská škola také vytváří různé slavnosti a jarmarky pro veřejnost.

Pedagogický tým
Práce vychovatele se podobá práci zahradníka, který pečuje o různé rostliny. Jedna rostlina má ráda ostrý sluneční svit, jiná chladivý stín, jedna má ráda břeh potoka, jiná vyprahlý vrcholek hory. Jedné se nejlépe daří na pisčité půdě, druhé na úrodné hlíně. Každá musí mít péči přiměřenou svému druhu, jinak jejich naplnění nedojde cíle.
'Abdu'I-Bahá'
Ohlasy rodičů
"V lesní školce máme teď druhé dítko-syna. Je zde moc šťastný, vždy se těší a to je pro mne vlastně nejjasnější ukazatel, že je s ním jednáno s respektem ..."
V lesní školce máme teď druhé dítko-syna. Je zde moc šťastný, vždy se těší a to je pro mne vlastně nejjasnější ukazatel, že je s ním jednáno s respektem a nedějí se věci,o kterých často děti neumějí ještě mluvit, ale cítí to a cítí, že nejsou v pořádku. Pak se jim do školky nechce a pofňukávají apod. Máme i zkušenost z klasických školek a tam to bohužel takto probíhá. (I když věřím, že se paní učitelky snaží velmi apod.,ale když je ve třídě více jak 20 dětí a z toho třeba třetina 2,5 lété děti, není ani skoro možné udržet atmosféru, klid a pokoj jaký mají v lesní v max.15 dětech...). A protože jsem sama učitelka, zažila jsem si to i z druhé strany a opravdu to nejde. Krom toho mnohem větší možnost prožívat svobodnou hru, která je pro děti TAK přirozená a důležitá!
A poslední náš ukazatel "kvality " a správnosti-když starší dcera míjí v autě Kukle vždy se zasní a říká: " Já bych tak Chtěla zase chodit do lesní "
Helena
"Napísek je úžasná školka ve skvělém podnětném prostředí a s velmi přátelskými průvodkyněmi. Většinu dne jsou děti venku a mají pestrý program, o kterém jsme průběžně informováni ..."
Napísek je úžasná školka ve skvělém podnětném prostředí a s velmi přátelskými průvodkyněmi. Většinu dne jsou děti venku a mají pestrý program, o kterém jsme průběžně informováni. Díky fotkám vím, co během dne dělají a jak se mají. Velmi oceňuji ranní kruh u ohníčku, aktivity s přírodninami, odpočinek v hamakách i občasné vaření. Školka je opravdu komunitní - rodiče, sourozenci, prarodiče, tetičky, strejdové i rodinní přátelé jsou vždy vítáni. Také adaptace je individuální dle potřeb každého dítka. Cítím se zde vnímaná a respektovaná, vím, že na mém názoru záleží, a stejně tak je to i s názorem dětí. Samozřejmě obrovská výhoda je také malý kolektiv. Dcera si pobyt venku velmi užívá, zlepšila se jí imunita a krásně rozvíjí (nejen) sociální kompetence i znalosti. Děkujeme.
Klára
"My jsme s lesní školkou naprosto spokojeni. Děti mohou běhat a dovádět venku v přírodě na čerstvém vzduchu. V této školce mohou být sami sebou, aniž by je někdo soudil či je někdo okřikoval ... "
My jsme s lesní školkou naprosto spokojeni. Děti mohou běhat a dovádět venku v přírodě na čerstvém vzduchu. V této školce mohou být sami sebou, aniž by je někdo soudil či je někdo okřikoval. Průvodkyně jsou andělé na svém místě. Jejich nadšení pro lesní moudrost předávají i dětem a chystají jim tematický program spojený s ročními cykly. Za nás prostě jednička.
Michaela
"Náš syn nastoupil do lesní školky teprve nedávno, ale ještě nikdy jsem ho nezažila ve školce tak šťastného. Lesní školku jsme zvolili jako vhodnou alternativu poté, co ve státní školce nebyl šťastný. Od prvního dne nemá vůbec žádnou obavu z našeho odloučení, což je pro mě krásný pocit ...."
Náš syn nastoupil do lesní školky teprve nedávno, ale ještě nikdy jsem ho nezažila ve školce tak šťastného. Lesní školku jsme zvolili jako vhodnou alternativu poté, co ve státní školce nebyl šťastný. Od prvního dne nemá vůbec žádnou obavu z našeho odloučení, což je pro mě krásný pocit. Jako jeden z velkých benefitů považuji to, že děti většinu času tráví v přírodě. Je vědecky dokázáno, že příroda má na člověka samé pozitivní a léčivé účinky, a proto jsem za tuto skutečnost vděčná. Průvodkyně ve školce jsou velice milé, empatické a stále pozitivní ženy. Jsem moc ráda, že existuje školka, kde umí s dětmi jednat s úctou a respektem, kde dětem dávají důvěru a tím se z nich stávají sebevědomé osobnosti. Zároveň je mi líto, že jsme tuto školku nezvolili už dávno.
Pavlína
"Vážím si vstřícného přístupu průvodkyň, ke kterým mám já jako rodič i moje děti důvěru… Jsem nadšená z volné hry a samostatnosti, se kterou se moje děti vrací domů ..."
Jsme moc rádi, že jsme se s rodinou přistěhovali do blízkosti lesní školky na Kuklích v době, kdy naše první dítě ještě nechodilo do školky… Lesní školka nás vyrazně zaujala svým místem… Na Kuklích jsem vyrostla a nikdy mě nenapadlo, že by tu mohla být nějaká školka, kam bych mohla své děti vodit PĚŠKY 🤩 školka, která přistupuje k dítěti v respektu jako k jedinečné bytosti, v souladu s přírodou, v souladu s nenásilnou komunikací a bezpodmínečnou láskou, smysluplnými hranicemi…
Vážím si vstřícného přístupu průvodkyň, ke kterým mám já jako rodič i moje děti důvěru… Jsem nadšená z volné hry a samostatnosti, se kterou se moje děti vrací domů.
Největší hodnotou je pro mě respektující a laskavý vztah průvodkyň k dětem s jasně stanovenými hranicemi a podpora vztahu dětí s přírodou, naší “matkou zemí”, půdou jako života-dárnou esencí nezbytnou pro náš harmonický život v moderním světě. Důležitou hodnotou jsou pro mě také prožitky, které děti v lesní školce zažívají, ať už na slavnostech i společně s námi s rodiči (čehož si nesmírně cením, že mohu být občas u toho), na výpravách po lese, pasece i louce nebo při hře v písečném lomu a okolí…
Je velký rozdíl, když se pohybuje po lese dítě z lesní školky a jiné dítě, které lesní školku neprošlo… Dítě z lesní školky si v lese připadá jako doma, váží si darů, které přináší a zároveň se tam cítí bezpečně a ví, co si může dovolit a co už je za hranicí…
Díky
"Před Napískem moje dcera docházela do klasické školky na sídlišti. Tento typ předškolního vzdělávání jí vůbec nesedl. Vzhledem k okolnostem jsme pro dceru urgentně hledali vhodnou alternativu, kde se s dětmi bude pracovat více individuálně, laskavě a s respektem."
V Napísku jsme tohle všechno našli. Dcera k lesní mateřské školce získala rychle důvěru, doslova rozkvetla, a z původního odporu ke kamenné školce se dostala do nastavení, kdy se už o víkendu těší do Kukle na další děti a skvělé průvodkyně
Kudy do Napísku?
Naše zázemí najdete mezi obcemi Javorník a Kukle, v bývalém pískovém lomu.
POZOR! Nyní se nedá dojet až ke školce. Parkujte prosím v obci (např. před autoopravnou nebo na parkovišti u hřiště). Děkujeme!